the results of a storm in my head

Hey hey! De wervelwind in mijn hoofd waaide weer op volle toeren waaruit wat krabbeltjes zijn ontstaan. Ik dacht dat het misschien leuk was wat stukjes die ik schreef met jullie te delen. Lees je even mee?

DSC_0029

Niets is erger dan vergeten worden, wordt je vergeten dan geven mensen niet langer om je. Maar op de tweede plaats komt dan wel hetzelfde zijn als de grijze mensenmassa.

Ik zou nooit gezien willen worden als een van die velen. Als je hetzelfde bent als de rest dan heb je geen eigen persoonlijkheid, geen eigen plek. Als ik ooit eindig als een van die vele zwarte lettertjes op een wit vel papier dan ben ik diep gezonken, dan ben ik zo diep gezonken dat ik mezelf verloren ben.

Anders zijn is lang niet zo erg. Het is goed. Goed is anders, anders is goed. Ik ben liever een rode letter in een zee van zwarte letters op een wit vel papier, waar mensen naar kijken terwijl ze zich afvragen wat die vreemde abnormale rode letter daar doet. Liever die rode letter dan een zwarte die altijd gezien zal worden in het geheel maar nooit als individu.

Dit is een stukje uit een van de verhalen die ik aan het schrijven ben -Ja, ik schrijf er meer tegelijk- Dit stukje tekst was van toepassing op een van de personages. 

‘Ik dacht niet dat er een ander zou zijn met die interesse. Mensen lijken zich tegenwoordig niet te interesseren in de geschiedenis. Wat gebeurt is, is gebeurt. Geschiedenis ligt in het verleden, iets wat niet te veranderen is en dus onbelangrijk in de ogen van zij die nu leven.’

Dit is een stukje verteld door een van de personages uit een ander van mijn verhalen.

 

 

Geef een reactie

