The Roots schrijfsels

Hey hey! Normaal gezien zou gisteren een boek review online komen maar ik had een beter idee. Ik zou gewoon maandag wat schrijfsels online zetten uit een verhaal waar ik mee bezig ben. Lees je even mee?

pizap.com14683247188941 (2)

Ik ben bezig met het schrijven van een verhaal genaamd: “The Roots”. Het gaat eigenlijk over een soort staatscrimineel Blake Evergreen en haar pad kruist dat van het toekomstige Hoofd van de stad, Dylan Livingstone, ze mogen elkaar al snel en hebben duidelijk dezelfde visie. Blake wil veranderingen en gaat ervoor zorgen dat die er komen ook wat het kan in hun stad zo niet verder gaan. Ook ziet Blake haar tweelingbroer terug na jaren elkaar gemist te hebben. Verder heb ik nog niet heel veel, er moet nog iets gaan gebeuren wat het verhaal dat beetje spanning geeft. Al ben ik al best trots op wat het nu is. -een verhaal over een crimineel en jongen uit de rijke sector die zorgen voor politieke opschuddingen en dergelijke- Maar ik besef dat het nog wat werk kan gebruiken. Ik heb ook nog maar 34 pagina’s 😉 Ik ga nog eens wat nadenken om dat spannende element te creëren maar ik denk ook wel dat het zichzelf wat zal uitwijzen, eenmaal verder in het verhaal.

thumbnail_file2

Hier zijn wat citaten/schrijfsels uit het deel dat ik al heb geschreven. Ik zal erbij zetten uit wiens gedachten/gesprekken dit komt en welke pagina in het verhaal om jullie toch een beeld te geven 😉

De ijzige winterwind blaast hevig in mijn gezicht terwijl de witte sneeuwvlokjes uit de hemel naar beneden dwarrelen. Ze blijven kleven in mijn zwarte haren. Ik klem mijn handen stevig in de mouwen van mijn grijze trui. Kijkend over de Roots ga ik op het dak zitten. De Roots ziet er best zielig uit als je het zo bekijkt. Het is de zielige armzalige ruimte tussen de stad en de stadsomwalling. Overal puin, verkrotte gebouwen die jaren en jaren gelden verlaten zijn, daklozen die rondzwerven, bendes die gewelddadig spullen wegroven en eten stelen van arme gezinnetjes, dronken zwervers die rellen doen ontstaan. Typerend voor de Roots. In de verte kan ik zien hoe de hoge wolkenkrabbers de lucht in torenen. Ze lijken altijd licht uit te stralen, zelfs in de inktzwarte nacht.-Blake Evergreen (Pagina 4)

 

 Dylan haalt zijn schouders luchtig op. ‘Het is wel oké. Het jammere is juist dat ik de hele dag kijk op gebouwen van de Kern. Vader verstopt de Roots opzettelijk voor alle bewoners. hij wil niet dat men merkt dat er veel mensen niet zo’n goed leven hebben als zij. Ik had veel liever de kleine bossen en gebouwen van de Roots kunnen zien. Dat heeft iets…karakteristiek. Iets minder onpersoonlijk als alle woningen hier.’ -Dylan Livingstone (Pagina 17)

 

Vader wil een standenmaatschappij. Hij wil dat het onderscheid tussen de verschillende klassen duidelijk te zien is en dat ieder zijn plek weet binnen die maatschappij. Hij wil omliggende steden jaloers maken met zijn kunnen als leider. Hij wil bewijzen dat zijn stad stukken beter is als al de rest, een soort beloofde land of paradijs waar iedereen in vrede leeft en gelukkig is met wat men heeft. Enkel doet hij dat op verkeerde manieren. Bijvoorbeeld alle mensen die dakloos zijn en geen geld hebben worden zomaar gedropt in de Roots waar geen eten of fatsoenlijke leefomstandigheden te vinden zijn. Daar moeten ze maar hun plan trekken en zelf zien te overleven terwijl in de Kern iedereen genoeg eten krijgt, genoeg kleding, onderdak, warmte, alles. Wij krijgen opleidingen en kunnen onszelf bewijzen en het ver schoppen als je ervoor werkt of de juiste familienaam hebt. Mensen in de Roots worden opstandig wat de criminaliteit verhoogt en de mensen hier merken er niets van. Ze zijn blind voor de wereld. En dat met opzet. Vader wil niet dat de bewoners van de Kern ook maar enig idee hebben van hoe het er in de Roots aan toe gaat. Om de simpele reden dat ze hem dan een klootzak zouden vinden en hij heeft de steun van zijn volk nodig wil hij zijn macht behouden.-Dylan Livingstone (Pagina 20)

 

Mensen zwaaien met hun vuisten en eisen dat het Hoofd zijn verantwoordelijkheid neemt. Ze eisen dat de mensen in de Roots geholpen worden en zijzelf hun mening mogen uiten. Ze eisen verandering. Ze volgen Blake. Nooit gedacht zoveel opstand tegen vader te zien door de simpele woorden uit de mond van iemand puur en oprecht. Ik vraag me nu af hoe dit over de rest van de Kern en Roots wel niet moet zijn. Dit is het begin. -Dylan Livingstone (Pagina 32)

Spandoeken groot en klein allemaal met opschriften over de toekomst, het hoofd of de ondertussen welbekende Blake Evergreen. Het volk komt in opstand. Ze willen verandering zien. Dit is wat ik wilde bereiken eenmaal als ik aan de macht zou komen, verandering. Blake is geniaal. Enkel door haar woorden zijn er hevige opschuddingen ontstaan. Bijna niet te geloven dat woorden zoveel invloed kunnen hebben op de mens. Ik ben diep onder de indruk. -Dylan Livingstone (Pagina 33)

‘Dag zusje, gedraag je een beetje. Ik zal je missen, Blake.’-Jake Evergreen (Pagina 30)

Dit waren de citaten. Natuurlijk zou ik er nog wel wat meer online kunnen zetten maar ja misschien later 😉 Laat gerust weten wat je vond 🙂

Bedankt voor het lezen!

❤ ❤ ❤

Geef een reactie

