The Perks of Being A Wallflower

Hey hallo! Pas -vorige week- las ik het boek ‘The Perks of Being A Wallflower’. Het heeft nogal indruk nagelaten en vandaar leek het me een leuk idee om jullie even wat over het boek te vertellen en te laten weten hoe ik het lezen ervan ervaren heb. Lees je even mee?

 

Voor het vak Engels moesten we uit een lange, heel lange, lijst een boek kiezen en daarover een opstel schrijven. The Perks of Being A Wallflower stond al langer op mijn to read lijstje en zo dus, deed ik een klein vreugde dansje, toen ik las dat het ook op de lijst voor Engels stond. Ik zou dus al zeker een boek lezen dat volledig mijn ding was.

Hier even wat praktische informatie voor iedereen die het boek graag zou willen lezen, vooraleer ik verder ga met mijn verhaal over het lezen ervan 😉
Boek: The Perks of Being A Wallflower
Auteur: Stephen Chbosky
Aantal pagina’s: 232
Taal: Engels (Ze zullen hem volgens mij ook wel in het Nederlands hebben)
Korte Samenvatting: Charlie is a freshman. And while he’s not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But Charlie can’t stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.       “The Perks of Being a Wallflower is a deeply affecting coming-of-age story that will spirit you back to those wild and poignant roller-coaster days known as growing up.”

415bf9731a9a4814300c6f3dca1ccf02

Goed, ik heb dus de Engelstalige versie gelezen. Het boek was echt heel goed! Ik hou van de manier waarop het geschreven is. Het boek is niet gewoon een verhaal dat verteld wordt maar eigenlijk bestaat het uit brieven die Charlie -Het hoofdpersonage- stuurt aan een anonieme vriend. Ik vond het erg aangenaam om het op die manier te lezen en ook origineel. In het boek gaat het eigenlijk een beetje over Charlie die in High School zijn weg moet gaan vinden. Hij had nooit veel vrienden en mensen zijn hem als een buitenbeentje. Een freak, zoals in de boek omschreven. Charlie moet ontdekken hoe het leven als tiener in elkaar zit met alle gevolgen van dien en dat is niet altijd gemakkelijk.
Het leukste vond ik dat je jezelf kan herkennen. Stukjes van jezelf kan je herkennen in Charlie en het verhaal. Kleine en grote dingen. Ook vond ik het erg leuk dat deze boek totaal niet voorspelbaar is. Je kan niet zeggen bij het begin wat aan het einde zal gebeuren dus je blijft eigenlijk steeds geïnteresseerd door lezen.

Ik kan dit boek zeker aanraden!

Pictures are from Pinterest

Bedankt voor het lezen!

Geef een reactie

