ABK Mol | Tentoonstelling

Hey hallo! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, ik ga al een aantal jaren naar de Academie voor Beeldende Kunsten (ABK). Een tijdje terug (ik weet niet meer exact wanneer) was het daar tentoonstelling. Ik ben natuurlijk gaan kijken, lees je even mee?

IMG_2511

Het concept dit jaar ging als volgt. Iedereen die deelnam aan de tentoonstelling kreeg een bepaalde onbekende persoon toegewezen die ook deelnam. Je kreeg wat gegevens die de onbekende had ingevuld (hobby’s, kunstrichting, bezigheden enz.) en aan de hand van die informatie moest je op een houten plankje een ‘kunstwerk’ maken die over die onbekende zou gaan. Natuurlijk is dat best moeilijk als je geen idee hebt wie die persoon eigenlijk is. Ik had een meisje toegewezen gekregen van mijn leeftijd. Volgens haar gegevens las ze graag en hield ze enorm van honden. Op dat van honden ben ik verder gegaan om een tekening/schilderij tot stand te brengen. Check zeker de foto’s als je wil zien welk kunstwerk voor mij gemaakt is!

IMG_2512IMG_2516IMG_2517IMG_2520

IMG_2521
Bovenstaand werk heb ik gemaakt voor het meisje dat van honden hield. Ik heb eerst actiefoto’s gezocht van rennende honden om als achtergrond te gebruiken. Vervolgens heb ik 1 hond geschilderd en 2 getekend om te verwerken tussen de foto’s. Om dan nog een element toe te voegen heb ik een honden oog en hondenpoot extra verwerkt in de gehele collage. Ik heb het meisje niet gezien bij het ophalen van de werken aangezien ik zelf nog weg moest die middag;-) , maar ik hoop dat ze er blij mee was. 
IMG_2523
Dit bovenstaande werk was voor mij gemaakt. Toen ik het ging ophalen zei de leerkracht van die studenten dat deze gemaakt was door een man met een beperking. Hij zou kennelijk enkel instaat zijn geweest die streep beweging te maken en heeft dit voor mij gemaakt. Ik was er super blij mee! Nu heb ik het een mooi plekje gegeven op mijn bureau 🙂 En blauw is mijn lievelingskleur dus dat maakt het dan ook nog eens net wat geweldiger 😉 

IMG_2545

Achteraf zijn mijn vrienden en ik samen warme chocomelk gaan drinken en nog wat langs winkeltjes gegaan. Het was een gezellig dag en ik was zeer tevreden 🙂

Bedankt voor het lezen!

❤ ❤ ❤

Geef een reactie

